kolmapäev, 23. mai 2007

rulluiskudel sakust rapla maakonda

Saku-Kasemetsa-Kiisa-Roobuka-Vilivere (kui rongipeatuste järgi lugeda) , rattatee-rulluisurada on ülivõrdes hea, rääkides liikumise mõnust. Lauged laskumised ja tõusud, sile asfalt, piisav laius, selge poolitusjoon ning suurepärane pikkus on põhjused, miks ma alates esmaspäevast just seal sõitmas käin. Autode heitgaasidki on mõned meetrid kaugemal kui Tallinna radadel. Hämmastav, et niivõrd suurepärasel rajal on vähe kasutajaid (tegelikult on see suur pluss) - täna oli sõitjaid siiski pisut enam kui esmaspäeval.

Avaldan austust Saku vallale, kes sellise eeskujuliku liikumisraja loonud on. Samas aga meenub, et sealkandis on maanteed üsna kitsad ja rongilt suvilatesse minejate hordid ummistasid varasematel aastatel liiklusohtlikult sõiduteed. Eks näis, mis puhkustehooaaja alguses saab.

Nüüd aga kitsaskohtadest.
Algatuseks on rada puhastamata ja klibune. Eelkõige rulluisutajate ohutust silmas pidades võiks vähemalt kivipuru vähem olla. Tänaseks oli suurema tuule tõttu maha sadanud ka puuoksakesi, õnneks on tee vähe kasutatav ja raagudest annab kenasti mööda laveerida.

Teiseks ei mõista ma, miks on oluline tekitada ratta- ja sõidutee ristumiskohtadele ohutussaared ja need ilmtingimata kiviparketiga katta ja piiritleda suhteliselt kõrgete, igatahes ebameeldivate äärekividega - enamus ristmikest on suurepärase nähtavusega ning vähemalt minu arvates puudub seal vajadus kiirust vähendada. Autole teed andmist need "saarekesed" ei hõlbusta kuidagi.

Kiisa sild - kogu raja kitsaskoht nii otseses kui ka kaudses mõttes. Loodetavasti tulevikus luuakse ka sinna eraldi rattatee. Seni tuleb seda lõiku läbida hõreda liiklusega sõiduteel. Vastasel juhul kaotaksid laagrid nendesse liivahunnikutesse oma töövõime.

Ja peale Kiisat hakkab jällegi jama - ristumised rohkete hooviteedega on miskipärast eriti kõrgete äärekividega ehitatud. Ja ei olnud mina ainuke, kes seal koperdas.

Üldjoontes saab rada hinnangu - Eesti parim. Ja mina käin nüdsest seal! Lihtsalt ei jaksa enam Rocca "ekstreemspordirajal", mis osaliselt kiviparketi tõttu kitsas, osaliselt lihtsalt kehvas seisus, võidelda. Ja Saku-Tohesoo rada võimaldab lihtsalt nautida - kiiret sõitu ja suurepäraseid uiske.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar