laupäev, 31. oktoober 2009

kardinaid valimas

Kodukaunistamise-maratonist on jäänud vaid lõpusirge - kardinad.
Seitse aastat tagasi kui ostsin maja kaheksa ühesuguse akna ette kaheksa ühesugust 1,60 pikkust kardinapuud, märkasin umbes kuu möödudes, et kardinapuud said lühikesed. Ja tegelikult pidanuks nad olema tumedad, mitte valged. Need kaks teadmist on mind häirinud kõik aastad. Samas ei seganud see nii palju, et minna poodi ja osta vanade asemel uued.

Nüüd olen ma taas dilemma ees ja raha on seekord mul varasemast vähem kulutada.
Eile käisin umbes tuhande kolmesajandat korda ehituspoes (ma kahtlustan, et lisaks projektijuhile tunnevad mind nägupidi ka kõik osakondade müüjad).
Valikud on siin:
* Ühe olemasoleva kardinapuu pikkusega 1,60 kasutan ära rõduukse ees (laius 1,24) ja ostan alumise korruse kahe akna ette uued kardinapuud, mis on väliselt identsed vanadega, ent pikkusega 2m. Väljaminek 2x79 kr. Tulemus - pikkuselt sobivad ent väliselt eaka väljanägemisega kardinapuud. Plastikust pealegi.
* Jätan rõduukse ette kardina ostmata ja vaade elutuppa on endiselt avatud. Teiste akende ees kasutan ära vanad kardinapuud. Kulu 0 krooni, tulemus samasugune nagu enne. Öök.
* Täpselt sellised, tumedad kardinapuud nagu ma ihaldan, maksavad ehituspoes letihinnaga täiskomplekti eest 319 krooni tk. Projektijuhilt saadav allahindlus muudab need 25-35% soodamaks. Kulu ikkagi suur. Kuhu ma panen kaks olemasolevat korralikku kardinapuud pikkusega 160 cm? Ma ei oska asju prügikasti visata:(

Kolasin ka kardinakangaste ja valmiskardinate poodides. Kardinaid ise õmmelda mulle meeldiks, ma ei ole üle viie aasta puutunud õmblusmasinat. Tea kas oskangi kasutada enam:) Ja kas ema üldse laenabki...
* Valmiskardinatest soodsaim valik oleks Jyskist. Värvilt täiesti sobilik aluskardinapaar maksaks 69 krooni ja pealiskardin 129-149. Seal mitu valikut. Aga mulle ei meeldi sealsete kangaste materjal, eriti pealiskardinate materjal, mis on kuidagi õhuke. ("Lirts", ütleks vanem põlvkond)
* Hemtexis oleks valik parem -üks litritega roheline meeldis mulle esimesest silmapilgust. Aga hind on kallis, eriti kui võtta ka kardinapuud. 495 krooni maksab tükk ja kahe kardina ostul sai vist kolmanda tasuta. Tuhat krooni...
* Kangadžungel pakkus väga suurt valikut. Poole tunniga sain vaid väikese ülevaate rippuval kujul eksponeeritud kangastest ja kiirpilk rullidele heita. Rippuvad kangad olid küll kaunid, ent minu üsna keeruliseks muutunud värvikombinatsioonile seda "kõige õigemat" ei märganud. Rullidest leidsin sobiva kortsuatlassi, oluliselt paremast materjalist kui Jyski "lirts" ja sinna alla ka aluskardinad. Paraku ei olnud hinnas olulist võitu. Aga tulemus oleks ilus.

Ma pean nüüd sügavalt mõtlema, kuidas minu ees seisvaid valikuid kombineerida. Et kardinad panevad elutoa "i"-le punkti, ei soovi ma päris säästuvarianti kasutada. Ka siis kui külalised seda ei märkaks, teaksin ma ise suurepäraselt, mille pealt kokku hoidnud olen. Otsuse tegemiseni võib akna taha piiluma tulla, head sõbrad nööpnõelad hoiavad vanasid "õhukesi" tapeedi küljes kinni. Kah variant:)

3 kommentaari:

  1. Mul omal sama asi käsil.K-Rautas on praegu väga soodsalt(al.100.-!)imeilusad kardinad .Mulle jäid päris mitmed paarid silma.
    Jõudu shoppamisel!

    VastaKustuta
  2. Mul on 21 akent :(, enamuses küll väikesed. Aga kardinate maksumus on sellegipoolest...hakkasin just mõtlema, et minu omad on ostetud 1)Humanast 2)Quelle postimüügist 3) Jyskist - sealne valik muutub ja vahel võib ka midagi korralikku leida.

    VastaKustuta
  3. http://groups.yahoo.com/group/freecycletallinn/
    annab võibolla vastuse, mida teha kahe ülearuseks osutunud kardinapuuga...

    VastaKustuta