reede, 13. august 2010

Ssssurutisest Eesti moodi

Eelmise nädala alguses küsisin meilitsi kolmelt tootjalt hinnapakkumist vihmaveerennide valmistamiseks ja paigaldamiseks.

A vastus saabus kolme minuti möödudes. Müügimees palus pilti ja mõõte, et teha esmane pakkumine laua tagant tõusmata. (Olevat kiired ajad.) B kirjutas veidi hiljem. Vabandas samuti kiire perioodiga ning palus pilte ja mõõte. Mida ei saabunud, oli pakkumine. C ei reageerinud üldse. Kolme päeva möödudes helistasin nii B-le kui ka C-le.

C olla töötajaid kõvasti koondatud ja müügi peale jäetud ainumas inimene. Adresseerisin kirja otse temale. Neli päeva hiljem, peale mitmekordset ülehelistamist ja mitmendat lubadust kohe-kohe pakkumine vormistada, kirjutas ta mulle, et neil ikka ei ole Tallinnas jõude ja soovitas pöörduda A poole.


B numbril vastanud D lubas materjalid päev hiljem pakkumiseks vormistada - B jätnud pakkumise programmi sisestamata ning põrutanud välismaale puhkusele. Ühtlasi sõnas D, et odavat pakkumist ma temalt ei saa - odavaid pakkumisi väljastab turul A. Ning järgnes tehniline selgitus.

Printisin pakkumised välja ning orienteerisin end konksudes, kinnitustes, rennides ja torudes. A, see "odav tootja" oli teinud pakkumise suht suvalistele mõõtudele.
Juhtisin A tähelepanu telefonis räägitule, et mul on vaja renne vaid värviliselt märgitud osale plaanist. Vastus saabus taas kolme minutiga - müügimees kirjutas pahuras kõneviisis, et täpsete pakkumiste vormistamiseks peaks ta isiklikult mõõdistama ning minu saadetud mõõtudega põhiplaan ikka ei sobi. Samuti väitis A end tootvat tehniliselt identseid tooteid D-ga.

D pakkumine tundus renne ja torusid kokku lugedes ebatäpne. Iga lisameeter tähendab aga lisatarvikuid ja nii läks summa utoopiliselt suureks.
D pakkus end täpseid mõõte võtma ja koduse inimesena lubasin end sobitada tema graafikusse. Tund hiljem (!) kõnetas minukest võõras mees, tutvustades end D-na. Mõõdud said võetud, arutatud, põhjendatud. Head nõuanded paigalduse kohta lisatud. Ja kokku lepitud, et suvise katusemeistrite kuldaja möödudes läheb meie tellimus töösse. Hea müügimees oli - sõbralik ja nõuandlik. Ja minu jaoks peamine - mitte valelik. (Sest oma maja ehitusest tean ma tõesti peensusi).

A ei ole senini ülemõõtmise aega pakkunud. Ja ega ma ise talle ka pole rohkem kirjutanud.

Tervitused A ja C tööandjatele. Surutise puhul peaks nappima tellijaid, laiskuse puhul ei viitsi müügimees tellijatega tegeleda. Mitte, et ma Eesti majanduse päästaks oma mõnekümnemeetrise vihmaveesüsteemikesega, aga ikkagi.

Kirjutis sai inspiratsiooni siit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar