esmaspäev, 4. oktoober 2010

Rabamatkajad

Pääsküla raba asub kodu lähedal. Just sellisel kaugusel, et rabarajale võiks lahedalt jõuda ka jalgsi. Ajasime Helesinisele Unistusele siiski hääled sisse ja veeresime terviseraja äärde. Meesisend "teadis täpselt", kus asuvad kaardil, mida ta veebist ei vaadanudki, rabarajale juhatavad sildid. (Päris täpselt ikka ei teadnud!) Parkisime auto küll tema igiammuse kodumaja kõrvale ning sumpasime mööda metsarada. Jalgsi liikudes polnuks asi üldse hull, ent käru lükkamine nõudis plaanitust enam jõudu.

Raba on mõnus! Kõva kattega teele pakub head vaheldust hämmastavalt pikk laudtee koos puitsildade ja infotahvlitega. Meie keskmisest veidi laiem lapsevanker PlayS4 mahtus laudteele täpselt. Parditiik uskumatult priskete isenditega. Kuna jõudsime rappa linnainimese kohta varasel tunni, olid linnud hirmnäljased. Peatselt pettusid nad meis ja ujusid eemale - meil tõepoolest ei olnud isegi võileibu kaasas, pardisaiast rääkimata. Oli Notsu esimene suvi kui Pääsküla raba põles. Põud. Avasime aknaid vaid hädavajadusel ning siis tungis ninna kirbe vinguhais. Notsu jaoks tundus see huvitav ning laudteel sammudes arutasime tema titeiga pikemalt. Ronisime vaatetorni ja jälgisime miskit laskeharjutust või paukpadrunitega maastikumängu. Tulistamist igatahes.

Paraku on rada tähistamata ning kaartki algeline. Ekslemise vältimiseks uurisime vastutulijatelt, kuhu tee viib. Siiski tekkis suurem probleem Kraavi tn kandis kui kaartki raja asukohta ebatäpselt näitas.

Aga tore oli. Planeeritud pooleteise tunni asemel veetsime metsas tunnikese kauem ning poja magas matka täiesti maha.

1. Pääsküla rabas on igal kevadel orienteerumispäevak. Või kaks. Sealt saad endale 1:10000 mõõdus väga täpse kaardi. Jälgi www.ton.ee ja www.oknomme.ee kalenderplaani.

VastaKustuta
  2. Pääsküla rabas on igal kevadel orienteerumispäevak. Või kaks. Sealt saad endale 1:10000 mõõdus väga täpse kaardi. Jälgi www.ton.ee ja www.oknomme.ee kalenderplaani.

3. Tänud, Kaur. Aga see on matkarada, kus peaks saama liikuda ka orienteerumise-välisel ajal.

4. Liikuda saab muidugi igal ajal, aga täpne kaart teeb selle lihtsalt huvitavamaks. (Pmst peaks o-kaarte saama ka kusagilt alla laadida...)

VastaKustuta
  5. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

6. iiida.blogspot.com/2010/10/mini-rabamatk-paaskulas.html.

Meilt ka küsiti päris lihtsalt, et kus see torn siis küll on. Õnneks oli mul kaasas kaart ja sõbrad olid enne selgeks teinud, kus on laudtee (2008a kaart on nii vana, et õpperada ega laudteed pole peal).