esmaspäev, 13. detsember 2010

Jõulumeem

1. Kas sulle meeldivad jõulud? Kui ei, siis miks? Kui jah, siis miks?
Meeldivad. Jõulumeeleolu algab kohe peale minu sünnipäeva. Lapsena ootasin väga kingitusi, tööinimesena sai jõulude ajal lubatud paar kergema koormusega aastalõpunädalat. Kaheksa-aastane on jõuluvana kirja mitu korda ümber kirjutanud ning mulle meeldib temaga piparkooke küpsetada, talle päkapikku mängida jms

2. Ideaalsed jõulud? Kuidas ja kellega koos tahaksid need veeta?
Kodus, perega.

3. Milline on su esimene jõulumälestus?
Ma ei teagi, kumb neist mälestustest varasem on.
Esimesel kõnnin ma emaga mööda K. tänavat kodu poole. Mulle usaldatud kuuselatv on kohutavalt raske. Ema valis seda kuuske kaua. Ma hoidsin nööri, kuniks ema seda ümber kuuse sidus. Ja kuusk torkis.
Teisel lubatakse mul ema ja vanaema valvsa pilgu all ronida toolile, mis uue kangaga kaetult veel tänagi emakodu söögilaua ääres asetseb. Pean panema põleva küünla jõulupuule. Küünlaleek kõrvetab ja küünal kukub käest.

4. Kas sa kartsid lapsena jõuluvana?
Ei. Ma armastasin luuletusi lugeda ja ootasin jõuluvana väga.

5. Parim jõulumälestus?
Tähistasime palju aastaid jõule ühiselt sugulastega. Tol korral kogunes palju inimesi, paarkümmend kindlasti. Koos teise omavanuse tüdrukuga ootasime aknal jõuluvana. Aken asetses ühe Tallinna peatänava ääres, kõige kõrgemal, vast kuuendal korrusel, ühissõidukipeatuse kohal. Nägime peatuvate busside ja trollide katuseid. Kuniks sõiduk peatuses oli, ei näinud me sealt väljunud inimesi. Ühel hetkel sõitis peatusest välja troll ja nägime väljunud päris-jõuluvana!

6. Lemmikjõulutoit?
Niikaua kui mäletan, sööme jõululaupäeval ühepajatoitu ning esimesel jõulupühal praadi. Sellel on kindel põhjus.

7. Kus veedad sellel aastal jõulud?
Kodus.

8. Kas sul on mingeid jõulutraditsioone?
Esimesel pühal käin ema juures aasta kõige pidulikumal lõunal. Muidugi kuusk - alati laeni ja kingitused.

9. Sinu jõulukingisoov?
Äm. Mu kingisoovid on nii kallid, et jõuluvana pankrotistub juba kirja lugedes.

10. Parim kink, mida oled jõuluks saanud?
Äm. "Pereköögi kokaraamat" meenub viimaste aastate kinkidest. Igapäevaselt kasutusel.

11. Kes ei peaks sellel aastal kinki saama?
Kõigile peaks ikka kingike jaguma - see teeks inimesed ju paremaks. Kurjus sünnitab kurjust.

12. Mida soovid oma blogikülastajatele?
Soovingi, et igaühe jõuluunistus, milline see ka poleks, täituks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar