pühapäev, 9. oktoober 2011

Miks ma mobiilivõrku vahetan?

Huvitav, kui suur võiks olla "keskmise inimese" mobiiliarve?
Minu kuuarve jääb suurusjärku 40-60 eurot. Pean pikemaid kõnesid ema, mõne sõbranna ja peretuttavaga. Lühikesed vestlused perearsti, juuksuri, naabriga... Ei mingit internetti ning kesklinna parkima ei ole ma Helesinist Unistust ka unustanud. Meesisend räägib Ühe Teise Firma kulul, Notsu kõnekaarti laadisin viimati kahe kuu eest kahe rahaühiku väärtuses.

Arvelt vaatab vastu fakt, et kõneminuti hind on kallis. (Aga kliendihaldur nii ei arva, vähemalt ei ole ta mulle soodsamat pakkumist teinud) Tegin kontrollpäringu kahele konkurendile ning selgus, et saaks suisa neli korda soodsamalt!

Kõmpisin mobiilifirmasse ja vormistasin Notsu kõnekaardi mobiilipaketiks. Telefoniteenindaja arvas, et see maksab üks üheksakümmend, kohapealne, et kolm ja midagi kaheksakümmend. Ei läinud vormistaminegi sekeldusteta. Eelmisel teeninduse-visiidil jttis teenindaja vist muutuses salvestamata. Pidin tõestama ja veelkord tõestama, et ma tean oma lapse kõnekaardi laadimise andmeid. Teenindajatüdruk kurvastas üpris siiralt lahkumisplaane kuuldes ning lubas kliendihalduril teha konkurendiga võrdväärse pakkumise.

Järgmisel päeval helistas haldur. Kuuldes, et saan temaga rääkida täpselt minuti ja jätkata tunni möödudes, otsustas müügiinimene minna lihtsama vastupanu teed - panna pakkumine meilile. Mida mulle pakkuda, ei küsitudki :)

Pakkumine saabus, lühike ja lakooniline, kaks korda konkurendist kallim. Koos lingiga e-poele. (Oh, tänan! Poleks ise selle peale tulnudki!)
Kirjavahetus jäi lühikeseks. Küsimusele koduvõrku jäämise tingimuste kohta kribasin vastuseks konkurendi pakutu. Saabus Eriti Lühike vastus -nemad seda mulle pakkuda ei saa.

Tegelikult ei viitsi ma üldse võrku vahetada - olen liiga mugav sekeldamiseks. Ehk jäänuks ma koduvõrku veidi kallimate hindadegagi. Määravaks sai aga suhtumine - ma tahan, et müügiinimene natukenegi vaeva näeks ja minuga kaasa mõtleks.
Meesisend tahab võrgu vahetamisest kuulda minust veelgi vähem. Nõusse saamiseks meenutasin tema üle viiesaja eurost telefoniostu. Sellele sõna otseses mõttes ei vaevutud kaasa pakkuma ühtegi lisatarvikut - ei kaitsekilet, vutlarit ega ümbrist. Sama telefon tootis sisselülitamise järgsel kümnel minutil kümneeurose arve ja kahekordistas selle järgmise kümne minutiga. Polnuks ju raske ostu vormistamisel soovitada paketivahetust ning kasulike vidinaid.

Otsus sai kindel. Me kolime.

2 kommentaari:

  1. Kusagil poole aasta pärast võiks raha kokku lugeda - kas on sääst ja kui on, siis kui suur on?

    Ise arvutasin pärast Elisa pakkumist (umbes kevadel), et vahetus ei tasu ära. Aga ma lobisen palju ka.

    VastaKustuta
  2. 58 raha läks mul Tele1s viimasel kuul, kui olin neljast nädalast kolmel välismaal ja välismaal tehtud kõnesid oli 26. Ca. 6 eurot 58st oli parkimine.

    Mingil suvekuul, kui vähe välismaal olin, oli arve 20 eurot.

    VastaKustuta