Esmalt saabus poolikuks jäänud sisuga sõnum - emme, ma sain pran2. Tund hiljem laekus sõnumisaatja ise. Tuli üsna lohiseval sammul ja nina maas. Sõnumi sisu oli õige - esmalt küsitud teda vastama päheõpitud teksti. Just teksti, mitte luuletust. Põrsake alustanud kenasti, seejärel takerdunud kahe sarnase hääldusega ent sisult erineva sõnaga. Õpetaja andnud lisaaega kordamiseks, aga tekst läinud samal kohal sassi ning õpetaja pannud hindeks mitterahuldava. Juba tunni alguses avastas Notsu, et harjutuse vihik ununes koju kirjutuslauale ning lisaks kirjutati talle päevikusse märkus ka. Draama olnud tõeline - Notsu olla nutnud terve tunni.
Päev varem saabus koju matemaatika kontrolltöö hindega "kolm". Ma ei saa nõustuda, et korrutamine ja jagamine saja piires oleks midagi ületamatult arusaamatut. Ja kui plika järjekindlalt väidab, et ta "ei saa korrutustabelist aru", siis on ju tegemist puhtakujulise laiskusega.
Märkuse ja "kahe" vestlust me ei pidanud. Koolist koju veninud tegelane nägi piisavalt hale välja.
Küll aga võttis ta koti, vahetas vabatahtlikult koolivormi koduriiete vastu ja tõmbas oma toa ukse kinni. Kolm ja pool tundi kostis sealt pobinat nii prantsuse ja vene keeles, kuuldus valjuhäälset lugemist ka muudes ainetes. (Käisin ausõna vahepeal ukse taga hiilimas, kas tõesti ei mängi arvutist hoopis "Kättemaksukontor")
Alles õhtu hakul tuli ta toast välja ja ütles, et nüüd on kõik korralikult õpitud ning lisas tasakesi, et ta võib õhtul lasteaiakaaslase sünnipäevale ka minemata jätta.
Samal ajal lahvatas meedias iga-aastane leek teemal, et Notsu koolis piinatakse lapsi. Et külmapühi ei peeta ja spordivõistlusi vaatama ei lubata. Kollaseim lehtedest viitas õpilasele, kellel olla koolis külm. Kommentaarides pilluti direktori pihta muidugi krõbedaid kommentaare.
Unustati aga lisamata, et selles koolis on kord majas. Et neljast halvem hinne kuulub algklassides parandamisele (loe: iga kehvemini omandatud materjal läheb uuesti läbitöötamisele).
Notsu ütleb, et tundides valitseb haudvaikus ja sõna on õpetajal. Ja koduseid töid tegemata ei jäta naljalt keegi.
Mina aga imestasin, kuidas paar kehva hinnet suudavad minu lapses kasvatada vastutust ja muuta suhtumist.
Reedel saabus eelviimasel vahetunnil uus sõnum - matemaatika "kolm" paranes viieks pisikese miinusega ning võõrkeele "kaks" neljaks.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Mis lehes see lugu oli, tahaks ka lugeda?:)
VastaKustutaMuuseas, eelmisel nädalal oli suurte majas küttesüsteemil mingi rike tõesti, lapsed olid mantlites, aga praegusesks on see muidugi korda tehtud.
Jah minu laps oli aga siiralt õnnetu, kuna tema sai matemaatika töö 4 ja tema vastata uuesti ei saanud.
VastaKustutaIndigoaalane, linkan: http://www.ohtuleht.ee/462815
VastaKustuta