laupäev, 17. november 2007

@tartu

Tartu on mõnus. Võrreldes pealinnaga on siin ajal teine kulgemine ja ruumimõõde on ka teine. Kollakas tänavavalgustus annab linnale hoopis teise, vanaaegse mulje. Miskipärast meenub lasteraamat "Une-Mati, Päris-Mati ja Tups", kus peategelased Tartu Ülikooli sõidavad. Miks, ei mäleta, kuidas ei mäleta, muid raamatuteemasidki ei mäleta aga illustratsioon tarkusesammastest seisab silme ees.

Tartus teen ma hoopis muidu asju kui Tallinnas. Lõpetan kodutöid, mille laviin ei lõpe. Teen seda mitte punases tugitoolis närviliselt oma uneajast vaid mõnuga ja süvenenult mõnes kesklinna kohvikus või olles materjalid arvutisse laadinud, hotellis. Tartus on täiesti reaalne jalgsi asjatada. Ja nüüd on mul Tartus ka oma spordiklubi ja spinnitrenn, juuksuri kolisin siia juba kevadel.
Jäädavalt tulemiseks on puudu on veel piisavat sissetulekut pakkuv töökoht ja kodu.

Ilmselt pettuksin ma peatselt - minu Tartu on kesklinn ülikooli ja kohvikutega, on Kaubamaja ja pubid. Aga siingi on ummikud, rahamaailm ja järjekorrad. Ja kiirus, mille eest ei põgene kuskile.

3 kommentaari:

  1. Matid ja Tups sõitsid Tartusse jänest ehk jänesetaksoga, jänkudel oli kõrvade küljes tulukesed... Sest Päris-Mati ohkas kurvalt, kui väga ta ema ja isa juurde tahab - need õppisid Tartus lastearstideks. See on väga kena raamat Notsu-ealistele ja natuke vanematele ka.

    VastaKustuta
  2. hakkab meenuma:) tnx. Vaja emakodu riiulitelt üles otsida!

    VastaKustuta
  3. Mulle hakkab viimasel ajal just tunduma, et Tartu on LIIGA uimane - ja samas Tallinnasse ei tahaks, seal suudaksin ma elada ainult kuskil äärelinnas, kus on eramajade rajoon (aga samas, kui kesklinn vastu hakkab, siis ei ole ju mõtet üldse sinna minna, nii et peab vist ikka Varssavisse vms ilusasse linna kolima). Aga ummikud on tõesti ka siia jõudnud - ja mitte ainult õhtul kella viie ajal, vaid ka lõuna ajal on sageli juba väga nõme sõita.

    Mitte et ma Tartut maha tahaks teha - eile õhtul just jalutasin mööda Emajõe äärt ja oli täpselt sellina "ajaseismise" tunne. Siis tundus küll, et see on kõige ilusam koht ever.

    VastaKustuta