kolmapäev, 7. oktoober 2009

kuidas minust peaaegu pangavõlgnik sai

Mu eluasemelaen ja tagasimaksed on eurodes. Olid ajad, mil muretsesin Eesti raha püsimajäämise üle ja püüdsin end "igati kindlustada". Kandsin eurodesse nii suured laenud kui tillukesed säästud. Väikese inimese kaitsereaktsioon.

Kord kuus viiendal kuupäeval konverteerin ma valuutat. Esmalt kontrollin netipanga alammenüüst "minu laenud" summa. Seal on üksteise all kirjas mu kõikide kohustuste üldised andmed - intress, järgmine maksepäev jms. Fikseeritud põhiosaga laenu makse on iga kuu erinev.

Kanaajuga õnnistatuna kirjutan vajaliku summa märkmikku (jajaa, mida kõike küll mustast nahkkaantega raamatust ei leia). Seejärel kolin rubriiki "konverteerimine". Märgin ostetava summa eurodes. Peale tehingu teostamist kontrollin kõik üle - et konto oleks õige ja summagi täpne. (Hmm, kas ma olen äkki kontrollifriik?)

See toimis. Kuniks eile helistas mulle "minu uus kliendihaldur" teatades, et üks eurosent on vähem. Vaatasin väljakirjutust märkmikus - klapib! Ent ühe ööga on lisandunud üks eurosent ja enam ei klapi!!!

Minu "uus haldur" osutus saamatuks tegelaseks. Asjaolude väljaselgitamise asemel suutis ta veel korra helistada ja esitada sama info teiste sõnadega.
Ma sõna otseses mõttes vihkan kui pean väga täpseid asjaolusid selgitama inimesele, kelle emakeel ei ole eesti keel. Peetagu mind rassistiks - segadustest tekkivate probleemide pärast vastutan mina oma nime, naha ja rahaga.

Mis edasi sai? Haldur ei täitnud lubadust asjaoludest teada anda. Kirjutasin netipanka pretensiooni. Vastust ei ole, kuigi haldur lubas juba eilseks. Täna tegelesin grafomaaniaga enam mitte nii viisakas toonis.
Oeh. Õnneks on mul kodupangas usaldusisik. "Leia see üks eurosent arvele, muidu jääd võlgnikuks. Vaielda võid hiljemgi", kõlas nõuanne.
Igatahes liikus eluasemelaenu kuumakse õige kuupäevaga minu kontolt panga kontole.

Puändina on pank eile uurinud minu maksevõimet Krediidiinfost. Jään põnevusega ootama selle tegevuse põhjendust. (Iseeneses olen aga leppinud teadmisega, et suurfima ees on väike inimene alati muinasjututegelane Loll-Ivan)

2 kommentaari:

  1. Ilmselt jälle Swed.
    Kuigi ma olen märganud, et kõigis pankades on tellerite seas aina rohkem venelasi, kes räägivad küll püüdlikult eesti keeles, aga ...

    VastaKustuta
  2. Mul konverteerib pank ise, ma ei kujutaks ette, kui minusugune hajameelne peaks seda ise meeles pidama, ilmselt oleks ammu Krediidiinfos üleval...

    VastaKustuta