neljapäev, 10. mai 2007

väsinud Tallinna ummikutest

Lõppeval nädalal on Tallinnas tipptunnil autoga liikumine muutunud täiesti võimatuks - mitu olulist ristmikku on ümberehituseks suletud. Absoluutne kestvusrekord oli sõita esmaspäeva hommikul Nõmme keskusest tund aega Pro Kapitali juurde, kusjuures Tammsaare ja Rahumäe tee ristmiku ummik algas seekord Nõmme raudteeülesõidust.

Ja tagasitee ei ole sugugi parem - üle Pärnu maantee viaduktiküüru roomab mõlemas suunas autoderivi parimal juhul veerandtunni jagu. Nii peab kesklinnast Tondile sõiduks tipptunnil arvestama umbes 30 minutit.

Täna vaatasin järjekordses ummikus kükitades vastutulevaid autosid. Üllatusena avastasin, et vaid umbes igas kümnendas autos oli lisaks juhile ka kaassõitja, neistki enamik lapsed. Teel Nõmmele kohtasin ka kahte autot, kus sees kolm inimest, kuid ei ühtki, kus tagaiste täiesti hõivatud olnuks.

Seega siis potenstsiaalsed ühistranspordi tarbijad.

Kaalusin minagi hoolikalt alternatiive XL maasturiga kesklinna ronimise asemel.
1) Nõmme keskusest bussiga kesklinna. Paraku ronib buss mööda sedasama ummikus teed ja olulist ajavõitu ei saavutaks.
2) Nõmme keskusest rongiga kesklinna, hommikune rongigraafik on tihe ja täiesti sobiv. Tondil hüppaks maha, Notsu lasteaeda ja edasi... sellesama tigubussiga üle küüru (saaks ka trammiga), kusjuures hädapärast võiks autoga isegi rongijaama sõita... Kõlab mõistlikult, aga...

1) Kesklinna peatustevahed on sigapikad ja kontorisse peaksin vähemalt 5 minutit jala kõndima, mis hommikuses kiiruses on pikk aeg.

2) Vaatan ka rahalist poolt. See teeks vähemalt neli piletit päevas, eeldusel et me ei külasta toidukauplust ega lähe trenni. Ma ei ole küll hindadega kursis, kuid viimati maksis üksikpilet 15 krooni... Iga päev vähemalt 60 krooni, mille eest olen ma aheldatud kesklinna kontorisse, sest kõikidesse päeva jooksul vajalikesse sihtkohtadesse ühistransport ei sõida ja mõnele poole minek oleks liiga aegavõttev. Ja lisanduks muidugi veel piletitraha...
Üliõpilaspiletiga maksvat sõit 100 krooni kuus, kuid selleks peaks ma endale võtma ID kaardi, (ühekordne väljaminek 150 krooni näol) Paraku on üks (peaaegu) täiesti mõttetu lisaplastikutükk rahakotis mulle põhimõtteliselt vastuvõetamatu - tõendan oma isikut juhilubade, passi ja töötõendiga. Pealegi, kas rongid üldse kuuluvad Tallinna ühtsesse piletisüsteemi? Vist mitte.

Kokkuvõtlik järeldus, et alternatiivi oma autole ma ei leidnud. Ilmselt ei ole leidnud ka tuhanded teised autojuhid, kes igapäevaselt üheks suureks ummikuks muutunud Tallinnas siiski autoga ringi veerevad.
Avastasin neid mõtteid mõlgutades, et meie linnapea on rohkem poliitik kui rahvasõber - niisama kraaksumise asemel võiks leida võimaluse panna tööle toimiv ja mõistliku hinnaga tarbijasõbralik ühistransport. Sest nagu näha, ei vähenda tasulise parkimisala laiendamine kesklinna sõitjaid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar