pühapäev, 28. detsember 2008

kolmepäevased pühad

Jõululaupäev püsib mu mälus läbi aastate kui hiigelkiire päev. Sellel aastal kujunes kuidagi teisiti - suuremad toimetused said tehtud varasematel päevadel ning peale lauakatmise ja toitude valmistamise ma ette ei võtnudki. Isegi vannis jõudsin tunnikese logeleda.

OLin sunnitud magama kella 11-ni. Nimelt on peas olevaid nohuteid laiendav allergiaravim pannud Väikese Notsu magama 12h ööpäevas. ÖÖsel vastu jõululaupäeva käis meil jõuluvana. Äratasin Notsu pool üksteist hommikul uurides, kas temagi kuulis öösel hirmsat kolinat. Notsu väitis, et magas nagu kott. Ütlesin, et keegi on Betzu kuudist helinad välja ajanud - ju see Rudolf oli, kes neid näkitses. Ja sekunditega oli Notsul allkorrusel käidud, kingid-saajad üle vaadatud. Kuueaastasele märkamatult tuua tuppa lumelauda-kiivrit-saapaid sisaldavat prügikotti ning seda kuuse alla paigutada on lootusetu. Sestap siis öötrikid.

Kinkidega ootasime õhtuni. Kokku oli meid neli, emaga koos siis. Tuleb märkida, et ema käitus meeldivalt, sünnipäeva-aegne jorin oli täiesti ununenud. Nii me siis istusime ning vaatasime pooleldi ära ka minu jõuluaja-traditsiooni, öömissa Vatikanist.

Hommikune lõhesai ja startisime Võru poole.
Arvatult oodati meid väga. Kaheksakümnekaheselt on oluline, et jõuluks vaatama tuldaks. Väikesed kingid, suur ports omatehtud jõuluroogasid. Ausalt, mina ei viitsiks mässata vahvlite ja rulaadi ning kaht sorti lihaga. Jäime ööseks linna, kütsime maja ülemise korruse soojaks ning polnudki väga hull. Tõsi, ammu kütmata korrus naksus mõnusalt ning mina, kummitusehirmus, ärkasin öö jooksul mitmeid kordi.

Teise jõulupüha hommikul startisime Haanjasse. Loodan, et ei teinud karuteenet, kui Notsu lõputule nurumisele järele andsin ning murdmaasuusad alla panime. Raske on argumenteerida, kui Haanja superkorras suusarada nägemisulatuses asub. Tegime pakendatud kõrvadega Notsuga kaks kahekilomeetrist tiiru. Õhtu sõprade ringis. Kurgjärve saunast jääauku mina hüpata ei julgenud - kuskilt meenub, et südamele langeb selliste kontrastide puhul meeletu koormus. Jäin endale kindlaks ning hõõrusin keha vaid lumega. Notsu oli valmis minema, ent haigete kõrvade tõttu jäi temal saunas üldse käimata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar