teisipäev, 21. juuli 2009

Tallinn-Bodensee-Tallinn

Bodensee järve ääres Lõuna-Saksamaal on ära käidud. Linnadest siis Friedrichshafen (Outdoor Expo mess), Constanze asukohaga nii Sveitsis kui ka Saksamaal (poodlemine) ja Lindau (nunnu vanalinn). Põikasime sisse ka endise ida-Saksa linnakesse Neuhofi (oli vist), milles NL võõrvägede koosseisus üks reisikaaslane veerand sajandit tagasi teeninud.

***
Minu messikülastused piirduvad Pirita messikeskusega. Emotsioonid on kirjeldamatud. Hallitäis telke, teine saapaid, kolmas ronimisvarustust, neljas hilpe igaks elujuhtumiks. Ühes hallis kogunesid hiinlased, kel kaasas hunnik näidiseid oma oskustest. (Sealt tellivad siis erinevad brändid oma asjakesi hinnaga umbes üks dollar tükk. Ja ma ei pea vist lisama, et lõpptarbija saaks neid endale lubada vähemalt saja dollari eest)
Lõppeks šokeeris mind nähtu võrdlemine Eesti turuga. Meil esindatud matkabrändide väljapanekud olid ühed nõrgemad kogu messil. Üks mu lemmikumaid matkabrände Lowe Alpine (jällegi Eestis esindamata) pakkus 60+10l kärtsroosasid seljakotte. Pea nuuksuma ajas:(
Lisaks tohutule emotsioonile sain kotitäie kleepse Notsule ja muudki vahvat nänni.

***
Ostueesmärgiks oli ranits. Olemas. Hind küll samas suurusjärgus minu matkaseljakotiga. Õnneks maksab Tallinn koolitoetust. Ja see ranits komplektis täidetud pinali, sussikotiks nimetatava lisaseljakoti ning rahakoti, portsu 3M helkurite ja vihmakilega oli nii imeilus. Roosa? Seekord mitte. Pruun velvet hoopis ja roosat vaid äärtes ja sees

***
Ühe toreda poe avastasin. Seal müüdava brändi nimeks "forever 18". Njah. nüüd on mul jälle neoonjope (ma ei saa seda kilkamata jätta). Notsu sügisrõivaste komplekt C&A-st maksis... ~50 EUR, sisaldades endas nii kliete, teesärke, pükse kui komplekte. Mõtlesin armetule kodumaisele kaubandusele ja kurvaks tegi.

***
Kultuursemate elamuste hulka kuulub Zeppelin, mis tiirutas lõbureise Bodensee kohal. Kahjuks oli nii puhkuste kui messi tõttu võimatu pardale pääseda.
Neuschwansteini loss pakkus inspiratsiooni Disneyle. Tegemist on lossiga Austria piiri lähistel, millel pole eales elatud. Enim meeldis mulle 200-aastane tuttuus sisustus. Erinevalt muuseumite kolletunud eksponaatidest säras seal kõik värskelt.

***
24 tundi kestvat äikest pole ma varem kohanud. Tiirutas Bodensee kohal ning valas kui pangest. Õnneks pidas telk kenasti vett. Tekitasime kilest mõnusa katusealuse ning isegi grillisime. Üks lahedamaid matkaõhtuid:)

***
Koduteel põikasime Prahasse. Tõeline suurlinnast pärl. Karli sild, raekoda ja pisitiir vanalinnas.

***
Riike sai kokku Läti-Leedu-Poola-Saksamaa kiirteed (Berliin-München), Sveits -Saksamaa-Tšehhi-Poola-Läti-Leedu ja kodus.
Kaks uut riiki mu kaardikesel, üks küll sümboolne. Saksamaa kiirteed vapustasid. Ja sild üle kogu Poola territooriumi oleks minu meelest suurepärane projekt. Kuigi, Varssavist Bialystoki poole viib nüüd samuti vastavatud kiirtee. Ükskord ehk muljetan pikemalt.

***
Magusa preemiana ootas kodus Väikese Notsu mobiiltelefon. Politseiuurija edastas mulle info jälitustegevuse tulemusena kätte saadud aparaadist. Kirjutan sellest tramburaistki ühel teisel korral enam.
Notsu ise veetis minu Bodensee-nädala Saaremaal. Orissaares koos kaheksa teise lapsega, Muhus hobuste, lehmade ja koertega ning sutsuke ka Kuressaares. Kuigi telefoni kostus mõnel õhtul ka pisaraid, oli kokkuvõtteks tema sõnul ülitore nädal. (Laiskloom, Muhk on Notsukese lemmikkoht. Ikka taluloomad. Hobune ja lehm ja nüüd veel ratsutamine ka)

***
Paraku on esimene osa puhkusest läbi saamas - homme veel ja siis tööle. augustis jälle

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar