kolmapäev, 12. august 2009

kriminaalõiguse abi vaja

Esmaspäeval kirjutas mulle uurija, paludes kokku võtta Väikese Notsu mobiiliga seotud kahju. Alles täna jõudsin EMT-i, ikka Viru Keskuse omasse - täpne teenindus ning vastused kõigile küsimustele.
Sain teada, et:
* Nokia softi installeerimine maksab ~300 krooni
* uus mälukaart 150 krooni
(Tüübid olid tõenäoliselt üritanud IMEI-koodi vahetada ja telefon vabanes selle tegevuse käigus kogu originaalmaterjalist, sealhulgas ka helinatest. Mälukaarti pesa on aga lihtsalt tühjaks tehtud)

Tehtud kulud:
* Minu kõned ja sõnumid Norrast Eestisse - panin kirja vaid selle, mis puudutas telefoni tagasisaamise temaatikat
* Uue mobiilikaardi väljastamine
* Notsu kõnekaardil olnud summa (101,30krooni)

Kogusumma tuli veidi pealt 800.

Uurijalt laekus kibekähku vastus, et kahjusumma on vaid mobiiltelefoni hind, mis ostutšekil 2400 krooni. Ülejäänu peaksin esitama tsiviilhagina rangelt tsekkide alusel...
Ometi ei ole kahju null - telefon on tagasi, kuid jupid nagu kõnekaart ja mälukaart jäid kadunuks. Neil on olemas EMT-s hinnakiri. Ning kõneaja rääkis see tegelane ju maha - ka see 101,30 peaks olema otsene kahju. Kaudne ehk tsiviilhagi korras välja nõutav peaks olema aga kodanikule tehtud mobiilikõned.

Yeah, palju jama ei millestki. Lihtsam olnuks vastata, et rohkem kahju ei tekkinud - siis ei peaks ma piinlikult mööda tšekke näppima. Ja kust ma võtan kirjaliku teatise, et kõnekaardil numbriga 53 xxx xxx oli seisuga 20.06.2009 just täpselt niipalju raha. Aga uurijale valetada ma ka ei soovi.

Öök.

1 kommentaar:

  1. Nende kahjude sissenõudmisega on mul siiamaani ainult kehvad kogemused. Kunagi murti ühte poodi sisse, politsei sattus peale, tüübid saadi kohe kätte ja midagi ära viia ei jõutud. Ainuke kahju oli lõhutud vitriinaken. Selle neetud akna pärast töllerdasin poolteist aastat mööda kohtuid ja väljamõistetud raha pole siiamaani näinud, sest tüüpidel puudus ametlik sissetulek.

    VastaKustuta