pühapäev, 16. august 2009

Puhkus lõunas - kaheksa ahvenat ja viis hüljatud lanti

Ärkasin laubal kella kuue paiku hommikul. Hommikud Haanja kandis, Tilgamäel on eriti kaunid. Augusti varased hommikutunnid on udused ning jahedad. Sättisime end Notsuga riidesse - kalaleminek.
Seda väikest järveköksi Ruusmäe kandis ei ole märgitud ühelgi kaardil - kirjade järgi asub siin soo. Päike hakkas üha kõrgemalt üle metsatuka kiikama kui me kanuud vedasime. Punane kanuu kattis lisaks autokatusele ka -nina ning ulatus meetrikese üle pikapi sabaotsagi. Mööda heinamaad on kanuud mõnus lohistada - üks tõmbab eest ja teine lükkab sabast.
Kuigi tulemuseks jäi kaks kinni jäänud ning vette kaduma läinud lanti ning ei ühtegi haugi, saime mõnusa hommiku osalisteks. Mahajäetud kõrvalhoone juures kanuud tagasi upitades korisesid kõhud juba hommikusöögiks valmistudes.

Lõunat ning õhtut tervitasime Paganamaal. Väikese ning inimestest üsna hüljatud Krabi küla ligidal uitasime Vanapagana jäljeradadel, pildistasime end Eesti-Läti piiriposti kõrval (Notsul ei olenud isikut tõendavat dokumenti kaasaski j aminu oma asus mäe otsas autos), kuniks fotoka akud tühjaks said. Liivajärvest vedasime nelja peale kaldale kaheksa prisket ahvenat, mille soomustest rookimisel end valusalt sõrme torkasin. Kolm lanti (ikka umbes sada krooni tükk:S) jäi sinnagi kõrkjatesse.

Täna andsin asendajale üle viimased tööasjad - lihtsalt inf meiliga. Kaalume, kas minna tagasi Paganamaale kalastama või piiluda kuskile metsa alt kukeseeni. Hommikul pool üheksa peale olema Tartu haiglas. Tegin Võru-vanaema peenrad umbrohust puhtaks. (Kes küll minu omades levkoid maasikatest ja linnurohust eraldaks...)
Ja edasine puhkus... ei oskagi öelda. Seikleks mööda Eestimaad, aga kodus ootab kaks pudulojust. (Mul on juba piinlik paluda naabreid ja ema neile kord päevas süüa andma - kohustus ikkagi ju.) Aga bernatüdrukule lisaks ei mahuks meie pagasiruumi ei telk ega magamiskotid.
Ilma ei pea - sajab siingi - seda mõnusat lõuna-Eesti äikest!

1 kommentaar:

1. Milleks ahvena soomustega oma käekesi kraapida? Kasta korraks keeva vette ja tõmba nahk korraga maha. ;)