kolmapäev, 5. august 2009

Rulluisutamas

Üks Rocca ring on 7 km. Lisaks 800mx2 parklasse, kuhu tavatsen oma auto jätta. Seega rullisime eile kokku 8,5km. Väike Notsu sõitis teekonna seitsmeaastase kohta ühtlaselt, minuke tihedalt sabas.
Kaks kukkumist - Notsul lihtsalt kadus jalg alt ära. Esimesega ei reageerinud ma piisavalt kiiresti - minu uisuratas riivas tema sõrme. Õnneks ei sõitnud üle. Hoia pikivahet, koba! Eelmise aasta kukkumisest saati pole ma sõitnudki. Ja nii on enam kui kümme aastat uiskudel lihtsalt mutiauku kadunud - tasakaalust ja manööverdamisoskusest ega võhmast ei kipu ma rääkima.

Sundisin last võtma õiget kehahoidu - harkisjalgse pänta asemel lähendama jalgu üksteisele. Notsu samm on lühike, mistõttu sarnaneb sõidustiil nagu enamikel temavanustel, tuuleveskile. Seda asjatut vehkimist on suisa kole vaadata. Palusin tal sõita ta käed puusas ning alles tasakaalu kaotuse eel lubasin käed vabastada. Mäkketõus Kakumäe teel kulges väikese virinaga - tänu jalgade valele asendile kippus ratas tagurpidi ringi käima ja nii töötas uisk sõitjale vastu. Ka on probleem jalgade vajumisega sissepoole. Notsu ei ole kaugeltki julge tüdruk - laskumine tekitas samuti tasast hädakisa. Peale pisikest õpetust võimaldas allasõit lähedada jalgu üksteisele ning puhkeasendiks veidi kükitada.

Yeah. Kaalusin toppida ta kuskile algajate rulluisutundi - igivanasti tehti Roccas neid mingil kindlal päeval. Ma ju kunagi olin iseõppija ning ei ole pikast kogemusest hoolimata siiani kindel oma kehahoius.

Lõppeks suutis laps mind ebameeldivalt üllatada pidurdusstiiliga. Nimelt sõitis ta hoogu maha võtmata vastu äärekivi ning kukutas kaitsmetes käed otse murusse!!!
Vestlesime. Selgitasin, miks võinuks juhtuda kui pehme muru asemel olnuks auto/teine liikleja/asfalt/väike laps. Järgnes veerandtund, kus parklaplatsil vaheldumisi hoogu tõstsime ning pidurdasime. Notsu ei julge hoida pidurit maas. Põhjendus tegi mulle nalja - pidur kulub ära:)

Autos teatas ta, et oli tore ja me võiks edaspidigi koos sõitmas käia. Võiks jah, aga minu pekitükkidele puusadel ei ole sellisest "sõitmisest" vähimatki tolku.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar