Teisipäev, 22. september 2009

kolm esimest koolinädalat

Algaval päeval saab koolis käidud kolm nädalat. Mõned kokkuvõtted:

*Suvisest tund varasem ärkamine ei ole enam ränkraske. Olen hommikuse unega ja iga ärkamine valmistab mulle ebameeldivusi.

*Hommikune tööjaotus loksus paika. Isa kui kodukontoris töötaja valmistab plikadele hommikusöögi. Kuniks plikad rõivaid-soenguid sätivad, toidan mina pudulojused, sätin ennast ja abistan sobivaima patsikummi/sukkpüksipaari/sokkide leidmisel.

*Kümnendik sööb hommikueinet! (Veel suvel keeldus ta sellest kategooriliselt.) Kaks kiivit jogurtiga kõlab siiski paremini kui hommikusöögita kodust lahkumine.

*Kottide pakkimine õhtul tähendab aja olulist kokkuhoidu hommikul.

* Koolimineku logistika on paika nihkunud. Kooli lõppedes saadan Notsu Tõnismäe peatusest bussile. Oletus, et alates järgmisest nädalast ei pea talle enam Nõmme turu peatusesse vastu jalutama, peab ilmselt paika. Kuna kesklinnas sattusime intsidenti, kus jäi vähe puudu meie allaajamisest vöötrajal, jätkame ühist käimist koolimajast bussipeatusesse.
Kümnendik jalutab mõnikord ise veerandtunni koolini kergendades oluliselt oma isa elu. (projekt: suveks saledaks)

*Koju jõudes asub Notsu iseseisvalt koduste tööde kallale. (Võrdlus: Notsu lasteaiakaaslase ema sõnul alustavat tema tütar õppimist ainult koos emaga...) Sunniviisiline suunamine kirjutuslaua taha on möödunud ning kohustused on arusaadavamad. Info kodu ja kooli vahet liigub sujuvalt. Nendin, et õppida antakse selles koolis väga palju. Näiteks võetakse läbi sisult üpris keerulisi luuletusi Väikese Eurooplase Lugemikust. (Täna näiteks August Sang, eelmisel nädalal Hando Runnel)

* Prantsuse keelt saab keerukuselt võrrelda hiina keelega. Mul on lastevanemate keeleõppe tunnis väga-väga raske. Õpetaja liigub edasi minu jaoks liiga kiires tempos. Pean leidma kodused lisatunnid õppimiseks.

* Kümnendik on nelja-viieline, sekka paar üksikut kolme. Hinded on korras ning hirm arusaamatu matemaatika ees leevendus abitundidega. Tips arvab, et esmaspäevases kahes akadeemilises lisatunnis peitub tema matemaatilise edu võti. (Epu soovitet õp. Tuisk on tõesti tase omaette - aasta õpetajaks valitud ja puha).

*Vene keelt õpime koos - kahjuks erilise õpilasepoolse entusiasmita. See tee on väga pikk, kuna võtame läbi aastaid tegemata tööd. Tulemuseks aga kolm viite - mõlemad rahul!

* Notsu koolivormi hooldamine osutus arvatust kergemaks. Ma saan selle triikimisega päris ise hakkama! (Esialgu näis, et et hakkan pesumaja autona Lasnamäe ja Nõmme vahet paar korda nädalas sõitma.

* Koolikoti pakkimisega tegeleb Notsu iseseisvalt. Esimestel päevadel õpitud võte avada päevik ning kuhjata vastavalt sellele õpikud-tööraamatud-vihikud esmalt lauale, toimib.

*Notsu trennivahetus mõjus positiivselt. Sügisesel koolivaheajal sõidab Notsu Kurgjärvele laagrisse. Mul on hea meel, et laps saab sügisese nädala veeta Haanja kandis multikavabalt. Eks ma ise vajan samuti veidi "puhkust")

* Kümnendik osutus arvatust mõistlikumaks. Osades küsimustes saame asju täiskasvanulikult arutada. Näiteks leidis ta, et loobub paralleelide ühisekskursioonist Peterburi, kuna on seal juba varem käinud JA see kulutus ei oleks tema meelest mõistlik. (No tänan, et keegi vahest ka meie rahakotile mõtleb)


___
Kokkuvõtlikult on enamus probleeme paika loksunud ning osad vajavad veel tegelemist. Ma kartsin sellest spurdist hullemat:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar