pühapäev, 30. jaanuar 2011

Lennu kokkutulek, 16,5 aastat hiljem

Kuujagu tagasi saabus mu FB kontole kiri keskkooli paraleelklassi "kutilt" - lennu kokkutulek traditsioonilisel vilistlaspäeval 16,5 aastat hiljem!
Keskkooli lõpetamisest möödub mul kevadel tõesti 17 aastat. Appike, see olnuks kui eile kui rahvariietes läbi vanalinna jooksime. Mu kingad olid veidi väikesed ja pigistasid villid jalgadele.
Jaanuari viimasel laupäeval toimuval vilistlaspäeval ma käinud ei ole, isegi koolimajja pole kümmekond aastat asja polnud. Aastake-paar peale lõpetamist käisime nostalgiast avaaktusel septembris ning viimasel kellal mais, seejärel soikusid needki.

Olin eile õhtul täiesti närvis - meesisend meenutas ebaõnnetunud naljana komöödiat "Romy ja Michelle´i kooli kokkutulek", patsatas mu kuju kõrvale maha ja kablutasin tihedas lumesajus peaukse poole. :)

Kartus osutus asjatuks. Vanad klassikaaslased ja paralleelikad olid peale esimest shampusepokaali sama nägu ja tegu, mis lõpetamisel :) Õpetajad olid paraku vanemaks jäänud, vanim kohalolnu suisa 84. (Legendaarne mees õpetas koolis juba mu ema ajal ning töötas veel paar aastat tagasigi samas.) Mu füüsikaõpetajal, kes juhuslikul tänavakohtumisel mulle lilli kinkis, olid juuksed lumivalged. Geograafiaõpetaja pats oli muutunud veidi lühemaks kui Tallinna-tipu vallutamisaastal...

Statistiline enamus jätkas elu Tallinnas, sekka ka üks hiidlane, üks Märjamaa-kandi inimene, üks perearst Soomest, üks viljandlane. Mitu nimetas end kahepaikseteks, elades nii ühes kui teises linnas. Mitmele oli tulekutakistuseks kaugus - paraleelikas Kanadast, klassiõed Amsterdamist ja Inglismaalt. (Tervitused Amsterdami!)

Paar kohalolnud poisteklassi paralleelikat on omandanud doktorikraadi reaalainetes, üks peab põhikohaga kõrgkoolis loenguid. Paar meediatöötajat, mitu ametnikku, ports insenere. Võrreldes kooliajaga oli palju vahetunud osasid - esikaunitarid olid moondunud matsakateks ning kooliaegsed ilmetud hiired särasid rõõmsalt. Nii mõnigi kuldpeast nohik on end edukaks töötanud ning vanemate toel poosetanutest saanud pigem keskpärased.

Mina lõpetasin kahe paiku Chicagos. Olin edasiläinutest esimene lahkuja - rohkem ei jaksanud. Magasin saadud muljetest hommikul kaua. Äge energiasüst oli.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar