teisipäev, 28. aprill 2015

Politsei ei viitsi ega saa ohtlikku liiklejat peatatud

Sõitsin koju mööda igapäevast teed. Järvel, kus Pärnu maantee mitmerajaliseks muutub, rammis mind auto. Audi A6, mitte esimeses nooruses. Tõmbasin kõrvale. Õnneks oli rada vaba ja kokkupõrget ei toimunud. Idioote jagub, liikluses eriti. Meil näis olevat ühine kodutee, igatahes pöörasime teelahkmel mõlemad keskuse suunale. Rahumäe raudteejaama juures vajutas Audi pidurid plokki - ehmatasin väga, ilmselt ka minu taga sõitja. Audist väljus mees, ütleme siis, et verinoor naga. Jeah, kesklukk on üks imeline väljamõeldis! Ta raputas röökides mu autot, et mis asja mul temaga on. Istus autosse ja sõitis edasi. Mina helistasin politseisse palumaks juhti kontrollida.

Nõmme raudteeülesõidul olin jõudnud juhtunu dispetšerile lõpuni kirjeldada.
Dispetšer uuris meie liikumissuunda.
Kui Maxima poest möödudes uuris dispetšer, kui kaua ma tal järel sõita võiks. Pakkusin, et linna piirini.
Dispetšer ütles, et teab mida ma tunnen. Vastasin, et ei tunne midagi. Et esmalt küll ehmatasin, seejärel vihastasin, aga nüüd tunnen vaid soovi, et seda juhti kui reaalselt ohtlikku (alkoholijoove, narkojoove?) kontrollitaks. Lisasin, et ma ei karda - mul on korralik auto ja piisavalt sõiduoskust.
Dispetšer hoidis mind liinil püüdes saada mõne patrulliga ühendust.
Peatusime foori taga - Audi minu ees. Patrull nr 1 ei vastanud.
Dispetšer ohkas põhjendades kehva ühendust vahetuse ajaga.

Pääsküla kauplusest mööödudes kuulsin dispetšerit patrulli kutsumas - "Tule kuuldele, risti, mul on järelesõitja". Vaikus. Dispetšer ohkas taas lootes, et Audi suundub linnast välja.

Asi muutus minu jaoks juba huvitavaks.
Jagasin dispetšeriga isikukirjeldust - noor, pikka kasvu kõhna kehaehituse ja teravate näojoontega mees, erilise, keskelt turris soenguga, Dispetšer kinnitas ta olevat sõiduki omaniku elukohaga Pääskülas, Hirve tänaval. Majanumbergi sai välja öeldud.
Pääsküla raudteeülesõit. Dispetšer kutsus meeleheitlikult patrulle. Patrull vastas, et tangib. Tragikoomika.

Eessõitja suundus vasakusse sõiduratta ja pööras vasakule, Neste bensiinijaama. Möödusin ja tegin tagasipöörde Teede REV-i juures (ah, kes seda teab, mis seal nüüdisajal paikneb)
Tiirutasin bensuka ja Säästumarketi ümber - hetkeks näis, et Audi oli osava manöövriga kadunud Vabaduse puiesteele. Siiski! Auto parkis Säästumarketi parklas. Tühi. Seadsin end lähikonda ja lülitasin süüte välja. Kõnelus dispetšeriga muutus üha põnevamaks.
Ah nad on  ilmselt Säästumarketisse läinud. Proovime uuesti.
Risti, risti, tule kuuldele, mul on järelesõitja. Patrull3 vastas, et tal on väljakutse ega saa sõidukit kontrollida. Patrull2 väitis end asuvat Sõpruse puiestee tanklas ning saab startida viie minuti möödudes. Dispetšer palus tal sõita mööda Kadaka teed.

Mul oli dispetšeriprouast kahju. Ta oli inimlik ning tänu sellele sümpaatne naine. Tõepoolest püüdis ta leida kedagi, kes sõidaks kontrollima võimalikku ohtlikku liiklejat. Vahetuse aeg, ohkas ta mitmel korral. Seega, sooritades kuriteo kella kaheksa paiku õhtul, oleks lootus tabamata jääda?

Meie kõne oli kestnud pea kakskümmend minutit. Jälgitava Audi juht väljus ostukotiga kauplusest, istus autosse ja rahvakeeli öeldakse ta lahkumisstiili kohta "ketsi andma" - kahepooleliiitrine mootor eraldas sumbutajast paksu suitsupilve kui ta Säästumarketi eest kummi vilistades üle kahe sõidurea vasakule pööras ja raudteest üle kihutas.

Ma ei püüdnudkki Audile järgneda. Tänasin dispetšerit mulle kulutatud aja eest. Proua lubas anda mulle telefonitsi tagasisidet.

Midagi õnneks ei juhtunud. Elud ei sattunud ohtu, vara samuti mitte.
Aga võinuks ju olla teisiti! Minu usaldus politseisse langes.

Kodu poole sõites kohtusin oodatud patrullbussiga. Rahulikult kulges ta mööda Pärnu maanteed autoderivi sabas. Tabasin end uuesti mõtlemast, et õnneks, õnneks ei juhtunud midagi, mis vajanuks politsei operatiivset sekkumist.

Möödunud on peaaegu kolm tundi. Lubatud tagasisidet pole veel saabunud.



Edit hommikul kell 9. Dispetšer helistas kell kaheksa, vahetuse lõppedes. Patrull avastanud Audi koduhoovis parkimas ning sealt teda enam ei otsitud. Juhtunu fikseeriti politsei andmebaasis ning seda arvestatakse kui Audi juhil peaks tulevikus liikluskuulekusega probleeme olema.

Kiidaks dispetšerit kui ta nime teaks. Pikk ja südamlik hommikune jutuajamine lõppes mõlemapoolse tõdemusega, et kõik patrullid ei saa vahetust üle anda samal ajal, peagi see ka muutuvat. Aga seni, seni tasub kuritöid toime panna kaheksa paiku, vahetuse üleandmise ajal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar