reede, 13. aprill 2007

keset ostuhullust

Seisin pealelõunal keset Stokat ja hetkeks meenusid hullud päevad läbi aegade. Mõtlesin, kuidas igiammu sai rabatud kruuse ja sokke, shampooni, küüneviile, deodorante. Stokal oli siis vaid kaks korrust ja mina olin käinud Helsingi eiteamitmekordses, kus müüjad naeratasid. Ma olin sealt koos oma soomlasest peikaga ostnud pulmakingi meie sõpradele. Ometi vaatasin kahtlustavalt Bossi (näppisin ühte meeste pehmet nahktagi salamisi ja mõtlesin, kes küll ostab sellise hinnaga asju!) ja libistasin ohates korvi pluusi hinnaga nii 100-200 krooni - väga kallis aga minu maitsele vastav.

Seejärel meenusid aastad, mil sai kokku ostetud praktilisi esemeid - kvaliteetset kodukeemiat, maitsvat sööki, tuntud kaubamärkide alkoholi, soodsa hinnaga kodumasinaid, ilusa välimusega ja tuntud tootjate nuge-kahvleid-potte-panne. Edasi "hullud", mil täiendasin spordivarustust - tossudest jopedeni ja läbi aegade on sealt ostetud Notsule hilpe, mänguasju...

Ja järsku mõistsin keset seda kaubaküllust, et mu tarbimine on saavutanud lae - mul ei ole mitte midagi vaja, sest kõik eluliselt vajalik on olemas. Kosmeetika, elekroonika, käterätidki... Ostmine on minu jaoks vaid lõbu, mille lõppedes viskan eelmise, veel mõni aeg tagasi mind rõõmustanud ostu nurka ja võtan järgmise, mis erineb värvi või tegumoe poolest.

Näppisin täna Guessi teksaseid - kolmveerandpikkuses, peal tikitud punased roosid, sobivad ideaalselt mu uute Bata saabaste ja kevadise imagoga. Tsekkasin hinda - 3500 krooni. Kuna ostuhullus minust sel aastal mööda on läinud, siis otsustasin need osta. Õnneks selgus proovikabiinis kibe tõde, et nr 27 ei mahu mulle jalga.

Panin need imeilusad, superarmsad teksad tagasi, ostsin alumiselt korruselt pudeli brut siidrit, mida Pariisis armastama õppisin ja veeresin koju. Täna viis aastat tagasi oli Notsu sünnitähtaeg. Kosmonautikapäev. Kallistasin Notsut ja tundsin, et ma ei vaja neid uhkeid teksaseid. Elus on olulised on vaid asjad, mida raha eest osta ei saa.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar