teisipäev, 18. detsember 2007

empaatiavõime või seaduse järgimine

Kas politseinik peab omama empaatiavõimet ja suutma olukorda hinnata?
Vist mitte.

Peale värske õhu ahmimise pausi olin jätnud turvavöö kinnitamata... Tegelikult suutsin selle kinnitada paar sekundit enne patrulli käemärguannet.

Gürsa automaatkast streikis hommikul ja mul ei olnud aega pusida, Patrol tuli eile remondist, dokumendid on. Mingis mapis, kuid millises... Kas Patrolil oli päiksesirmitasku... Ei... Kus selles autos asub mu salarahatasku... Leitud! Sebisin üsna seosetult. Tunnistasin tänast kiirabilaksu ning halba enesetunnet.
Kivinäol oli täiesti ükskõik. Dokumentide kontrollis on järjekord, ütles ta. Ootasin kuniks tundsin enesetunnet veelgi halvenevat ja läksin politseibussi juurde veelkord oma tervisemuret rääkima.
See ei ole ju Teie juhiluba, hüüatas naispolitseinik 2. On, soigusin. Seda, et kümne aasta jooksul on soengu- ja meigimood muutunud, ma öelda ei jaksanud.
Protokoll. Nimi, isikukood, töökoht... ääää õppeasutus. Aadress. Pilt läks mustaks. Ma ei tea. Haarasin politseibussi uksepostist ja kokutasin midagi täiesti suvalist... Palusin kirjutada autodokumentidelt Võrumaa maakodu aadressi. Politseinik keeldus - olete Tallinnas!!!! Järgmine küsimus oli ulmevallast - kustpoolt te siia tänavasse keerasite! Ja ma ei mäletanud. Ühtäkki ei suutnud ma üldse aru saada, kogu maailm pöörles. Mul oli käes pastakas ja ma pidanuks kirjutama, et mind tabati lahtise turvavööga - aga ei tabatud - turvavöö oli kinni!

Järgnevat ei ole ma isegi kuskilt kuulnud - politseinik rebis protokolli tükkideks ja ütles, et ei tee ka suulist hoiatust ning lisas - trahvi ei oleks ma niikuinii saanud. Suutsin pomiseda, et ka maksimumtrahvi saamisel ei jaksaks ma sellest niikuinii aru saada.
Mul lasti koju sõita. Minu ja mind peatanud politseiniku ütlused olnud vastuolulised...
_________________________________________________________
Mu pubekaea sõber peksti politseinike poolt surnuks.
Sarnaseid äkksurmade juhtumeid arestikambrites satub aegajalt lehesaba lühiuudistessegi
Mees viis valudes naist sünnitama, ületas kiirust ja politseinikud mõnitasid teda (miski lehelugu oli, see, linki ei jaksa otsida)
Vaadake oma autot - vaesed sellisega ei sõida (vastus minu soovile rakendada väiksemat võimalikku karistust)
_________________________________________________________

Ma väga tahaksin usaldada politseinikku nii, nagu ma usaldan teda põhjamaades, hea mulje jätsid doroznikud ka Gruusias. Ukrainas ütles miilits, et andku me pistist vastavalt südametunnistusele:). (20 grivnat ja pudel vanakat) See viimane lugu oli halenaljakas.

Neli tundi hiljem olen ma pisut kosunud. Aga mis saanuks siis, kui mind tabanuks sealsamas politseibussi kõrval atakk? Kas mind topituks kongi kui hulluks läinud eeskirjarikkuja?
Fck. Ma vihkan liikluspolitseinikke-kivinägusid kogu oma emotsionaalsest südamest.