laupäev, 15. detsember 2007

kallaletung koduhoovis

Naabritele saabus täna külaline - purjus turske sell. Arvestades naabrinaise üllatunud ilmet ning rõivastust, näis, et ootamatult.
Betti jalutas hoovis ja mina asjatasin maja ees. Meie ühishoov siis. Ja koer läks võõrast nähes mulle märku andma-haukuma.

Nii see läits - sell röökis jaukuva koera peale ja tõstis ähvarduseks Betti vastu käe. Sain viimasel hetkel rihmast, lohisesin koera järel ning õnneks jäi naksamine hoiatavaks. Tüüp lasti tuppa, kust ta hetk hiljem välja trügis, et meid, mõlemaid väljasolijaid, nii nelja- kui ka kahejalgset lehmadeks nimetada ning lubada mõlemad maha lasta. Hetkel mil minu suunas nimetisõrmega ilmekalt sihiti, näidates, mismoodi mind täpsemalt kõmmutada, ründas koer uuesti, sedakorda jalgadesse ning mul ei õnnestunud teda kinni hoida. Et Betti võttis vaid esihammastega, jäi see purjus inimesel märkamata.

Mõlemad eksisime - naabritega on koer tutvustamata, pole juttu ajama sattunud ja hetkel ta Betti alles kohaneb ning üksi õues ei ole. Samas ei ole mitte ühelgi mehel õigust tõsta kätt. Koer tunnetab seda ründamisena ja naisterahva vastu... no ma ei tea... koduse kasvatuse küsimus ehk.

Tuppa tulles ei näinud ma ühtegi põhjuks koeraga riidlemiseks:S Jääme mõlemad halastuslasku ootama.

8 kommentaari:

  1. Koduse kasvatuse küsimus küll, aga seekord siiski rohkem selle purjus kodaniku kui koera.
    Lohutuseks võin öelda, koer käitus oma arust õigesti.
    Ja ma isiklikult poleks oma koera samas situatsioonis enne keelama hakanud, kui säär juba nats siniseks muljutud oleks olnud (ma tean, et minu oma ei hammusta - pitsitab ainult :p). Minu jaoks ei oma enam need isikud mehe nimetust, kes on julgenud nii naist ähvardada ja on kätt tõstnud/on tahtnud tõsta naise vastu - purjusolek ei ole vabandus!
    Aga ok, kui must huumor kõrvale jätta, siis ole rahulik, teil on vaja kahekesi õues lihtsalt piirid ära õppida + mõned elementaarsed käsklused, sest nagu ma tean, ta kuuletub juba sulle üllatavalt hästi. See on sellise aja peale väga hea tulemus. :))
    Tegelikult te saate ju väga hästi ja ilusti hakkama! ;) :)))

    VastaKustuta
  2. Kahtlemata peab koera õpetama, teatud käsklused peavad koera ajus automaatselt nuppe lülitama. Mina oleks oma koerale selgeks teinud, et ilma peremehe loata ei rünnata, st. oleks karmi häälega öelnud "fu" või "koht"
    Koertekool polegi sedavõrd oluline, kui ei taha just näituselooma kasvatada, on mitmeid häid raamatuid, kust elementaarkasvatusest üsna konkreetselt kirjutatud. Kuna hoov naabriga ühine, võib õpetamata koera ühispidamisest paksu pahandust tulla. Nalja kah - mul on just slline elementaarõpetatud koer. Paar aastat tagasi juhtus eksinud ja raskes joobes inimlaps hommikupole ööd mu ukse taga kolkima ja sisselaskmist nõudma. Ei aidanud verbaalsed ega ka kerged füüsilised mõjutused. Ütlesin siis talle, et olgu, magad koera juures ja tegin koera aia lahti. Koer tuli korraks välja, nuusutas inimese üle ja jalutas tasakesi oma aeda tagasi. Purjus inimene ei saanud õnneks aru, et koer teda ampsama ei hakka ja ajas end jalgele. Lahti sain;)

    VastaKustuta
  3. Et asi ühepoolseks ei jääks,lisan ka omalt poolt paar kommentaari.
    Et tegemist tõepoolest ÜHISõuega on,siis viisakas oleks olnud enne üle keskmise suurusega lemmiklooma muretsemist (plaanitult enamasti just sinnasamasse ÜHISõue elama);diskuteerida eelnevalt ka naabritega.Vaevalt,et keegi sinu otsust oleks meeleheitlikult muuta püüdnud;aga parema enesetunde oleks see kõigile jätnud.
    Ütled,et purjus "sell" nimetas teid mõlemaid "lehmadeks!"
    Vist ikka eksisid.Pole veel kunagi kuulnud eelpoolnimetet meesterahvast(ka mitte purjus peaga) niimoodi daamide poole pöördumas.Või veelgi vähem kätt tõstmas.
    Tunnen teda üsna hästi,sest ta minu elukaaslane juhuslikult on.
    Ja seetõttu tal üsna tihti sealt väravast sisenemist võib ette tulla!
    Kas pole järsku tegemist järjekordse ülepingutatud fantaasiapuhanguga?
    Muidugi ei õigusta miski karjuvas kõneviisis pöördumist,aga ajab ikka hinge täis küll,kui sind kohe väravast sisenemisel näksatakse(see jäi sul ehk nägemata).
    Ja ma tõepoolest ei saa sulle vekslit välja käia,et keegi teinegi millalgi ei ürita mu(mitte sinu!)väravast siseneda.On ta siis purjus või kaine.
    Jama küll,kui külaline ennast pipragaasiga turvama peaks...

    Ja kahju küll,et sa,Grete,ikka asju valest otsast armastad ajada.
    Et kõigepealt ikka teerulliga üle,siis tüli üleval,emotsioonid lõkkel,asjaosalistel närvid krussis,ja norm. läbisaamisest ei saa enam juttugi olla...ja siis ühel päeval hakkad sa HEAKS1

    Heaga justnimelt tulekski asju ajada.Aga sul ajastus vilets...kipud hilinema...
    Äkki proovid nii ka kunagi kellegagi?

    VastaKustuta
  4. Hmm... mu meelest on isiklik blogi isiklike emotsioonide väljaelamise koht ju ja võiks ikkagi privaatsust austada... Naabrinaisena võiksite ju lihtsalt minna ja rääkida asjad sirgu. Selliseid arusaamatusi lemmiklooma teemal ikka võib tulla ja heade naabersuhete huvides soovin teile leplikkust!
    Tegelikult ju hea märk seegi, et uus elanik objekti kaitse alla võtnud. Nüüd vaja talle vaid tutvustada - kes omad :) Omast käest tean kui turvaline koera kaitsealuse ja sõbrana elada...

    VastaKustuta
  5. isiklik blogi mis avalikult internetis vedeleb? et kirjutan avalikule tahvlile suurte tähtedega oma isiklikku juttu ja teised ei tohi seda lugedagi, rääkimata midagi arvamisest. einohh ma ütlen ;)

    VastaKustuta