Kolmapäev, 18. märts 2009

inglise kolledžis katsetamas

Kuidagi naljakas oli Merekooli uksest sisse pugeda. Põhikooliõpilastena "võitlesime" kõrvalasuvas kuuma võileiva putka järjekorras just selle maja kursantidega:)

Avar fuajee oli rahvarohke, pigem närviline kui rahulik. Üks katsetaja nuttis üsna haledalt. Rõivastus ajas mind, küünikut, muigama - esines nii raskeid atlasskleite kui ka räbalaid tagumikukirjadega dressipükse. Äärmused. Notsu ja tema villane šoti seelik olid mu meelest üsna mõistlik valik.

Esimese tunni veetsid katsetajad viiekaupa gruppides õpetajannaga. Korrati ingliskeelseid sõnu järele, õpiti selgeks luuletus ja uuriti lastelt, miks on inglise keele õppimine vajalik. Paluti joonistada ka pilt õpetajannast tulpe korjamas. Notsult oli küsitud, kas pildil olev õpetajanna on noor või vana. (Notsu arvas, et noor). Lisaks küsiti, kes talle sellise nime pani. (Emme) Mõtlesin tükk aega tabamiseni - Notsu keskmine nimi, (tuletis minu esimesest) on liiga klassikaline briti nimi. Eestis väga harva esinev pealegi. Ning Väikese Notsu perekonnanimi on samuti puhas briti klassika. Tegelikkuses ei ole meie perel brittidega vähimatki pistmist:)

Teine osa olnud etteütlus. "Õde sõi seeni", oli Notsu täiesti õigesti kirjutanud. (Yeah, lõpuks hakkavad minu pingutused ka vilja kandma.)

Kolmandas osas sain ka ise osaleda tagapingis ja hiirvaikselt. Ärevus maksimumis muidugi. Nimi, sünnipäev. ("Siis on Sul ju varsti sünnipäev tulemas", lisas õpetaja)
Kas Sa käid lasteaias? /Jah/
Millises? /Nimetas lasteaia/
Kas Sul on lasteaias poisse ka? /jah/
Kas Sa mängid nendega ka või ainult kakled? /hämmingus Notsu vastas - loomulikult mängin. Tülid tema maailmapilti ju ei mahu/
Kas Sul on palju sõbrannasid? /jah/
Kui nad Sulle külla tulevad, millega te siis tegelete /mängime peitust/
"mmmmm," ütles õpetaja, "Nii, et kohti, kuhu peita, jagub?" /mhmh/
Millega Sa kodus olles tegeled? /vaatan telekat/ (APPPPIIIII!!!!!!!!!)
Mis Su lemmiksaade on? /Kodu keset linna/ (JEEERUM, hea, et mitte võta või jäta!!!)
Mis Su lemmik lastesaade on? /Tommi ja Anni/ (Oeh, hea, et mitte multikad)
Kas Sa arvutiga ka mängid? /ei/
Kohe üldse mitte? /Ei, arvuti kahjustab silmi/ (see vastus näis meeldivat)
Milliseid raamatuid Sa loed? /Pipi Pikksukk/
Ise? /ei, seda me loeme emmega koos/
Aga milliseid sa ise lugenud oled? /Kes armastab.... eee ei Ka siin Unustas Notsu ära "Ei hammusta"/
Millest see raamat räägib? /Poisist ja bernhardiinist/
Kas Sa trennis ka käid? /Jah, murdmaasuusatrennis/
Sa oled saanud sellel talvel palju suusatada? /Jah, lund on ju palju/
Mis need on? Saapad, kingad, tossud /need asjad, mida saab jalga panna/
Sa mõtled mida? Jaaaa...laaaa /...nõud/
Jätka. /Siin jäi Notsu mõttesse. Kontsakingad... Mina kuulsin, et ta lisas ka "sokid", aga ta väidab, et mitte/
Milline asi ei sobi ritta? Pusa, mantel, saapad, pluus. /Saapad, neid ei saa selga panna/
Loe. Lugeda anti jutuke "Tuul ja päike". Notsu komistas sõnadega "vaidlema" ning "kuuehõlmad", kuid üldiselt luges ladusalt.
Misasi on kuub? /jakk või mantel, mille saab peale panna/ Kurask... Kuub on ju hoopis rahvariide osa... Mulgi kuub, pikk-kuub... Ehk oli siiski mõeldud mantlit...
Pilt. Loo väike jutuke. /Lapsed otsisid kassi kogu majast, ega leidnud. Kass oli pugenud vannituppa. Lapsed küsisid, kiisu, miks sa vannitoas oled. Kass vastas: Ma tulin end siia pesema, ma olen nii must/ (klassika, tüüpiline minu laps - peseme end kohe puhtaks, kass, lapsed)
Kell. /Pool kümme/ (ei näinud, aga ju ta õige oli, kellaga probleeme ei ole)
Matemaatika.
Esimese ülesandega pani Notsu täiega puusse: 9-6=2. Järgmine (9-7=2) läks täppi. Matemaatika oli meie jaoks harjumatu - suuline. Ülesanded loeti ette ning neile tuli suuliselt leida vastused.
Tekstülesanne. Samuti loeti ette. Sul on 11 krooni ja pulgakomm maksab 2 krooni. Kui palju Sulle raha alles jääb? (2 krooni)

Oligi vist kõik. Notsu sai tubliduse eest kiita. Igatahes õpetajad olid suurepärased - kiitsid kõiki ning kellelegi ei jäänud muljet, et ta kehvake.

Jalutasime autoni, mille tasulise parkimise tsooni taha jätsime. Küsisin, miks Notsu raamatute hulka "Sipsikut" ei öelnud. "Sest see ei ole mul ju veel läbi", vastas minu aus tütar... Ja miks sa ei öelnud, et sõbrannadega paned puslesid? "No see pole ju mingi mäng", arvas Notsu.

Inglise Kolledž on kena kool. Sooviksin, et Notsu katsed läbiks, kuigi lootust ei ole palju. Eelistatakse seal ju vilistlaste lapsi, ehk ka neid, kes eelkoolis käinud... Aga näis. Notsu on väga-väga tubli tüdruk Inglise Kolledžitagi. Tulemused 3. aprillil.

3 kommentaari:

  1. Üks tuttav vastas küsimusele, miks ta oma last TIK tahab panna nii: "Kannatasin mina -kannatagu ka tema!". Kusjuures selles ütlemises oli omajagu kibedust...

    VastaKustuta
  2. Eelneva kommentaari peale ütleks jälle mina: kui minu käest on küsitud, miks ma oma lapsi TIK ei ole tahtnud panna - ei taha, et nad samamoodi kannataks.

    VastaKustuta
  3. Äm. Kui te juba kirjutama hakkasite, siis mis on need asjad, mis TIK-is on halvasti? Olen ise ühe teise superkooli lõpetanud ning pigem oskan välja tuua plusse, ka tõrvatilku oli, kuid ei midagi, mida nimetada sõnaga "kannatama".

    VastaKustuta