esmaspäev, 25. jaanuar 2010

Meemiga visatud

Thela saatis meemi. Ma ei ole suurem asi meemitaja, aga vastan ikka.

1. Esimene inimene astus Kuule 21.07. 1969.
Mind ei olnud ei siin ega seal. Saabusin viis ja pool aastat hiljem, 1974. aasta detsembrikuus.

2. John Lennon mõrvati 8.12. 1980.
Pole aimugi. Olin lasteaiaealine, kuid seal mulle ei meeldinud ning paljud päevad veetsin vanaemaga kodus. Kui see juhtus olema laupäev, võisime valmistuda minu sünnipäevapeo tähistamiseks.

3. Tšernobõli aatomielektrijaamas plahvatus 26.04.1986.
Ei teadnud ma mingist plahvatusest - olin 11. Küll aga pidasime emaga neil päevil maha suurema tüli - ema keelas mütsita kooli minna. Väljas oli soe ja sadas udukat. Ema põhjendus oli minu jaoks absurdne - kuskil kaugel Ukrainas olla toimunud suur õnnetus ning vihm olla mürgine.

4. Balti kett 23.08. 1989.
Selle suve veetsin sõudetreeningutel Tallinnas, Pärnus ja Viljandis.

5. Estonia uppus 28.09.1994.
Ma ei pääsenud ülikooli soovitud erialale edasi õppima ning töötasin ettekandjana. Sel päeval töötasin 6-23. Vanemad kolleegid arutasid mornilt, kes veel võis müstilisse "sinna" jääda. Mina hoomasin "seda" alles peale tööpäeva lõppu.

6. Diana suri 31.08. 1997.
Meid oli üks sõpruskond. Päev varem haakisime ühele meie autodest sappa kümmekond inimest mahutava autosuvila ning sõitsime Noarootsi kanti suvega hüvasti jätma. Ujusime läbipaistvas vees, tegime lõket. Mobiil levis vaid vana piirivalvetorni otsa ronides ning antenni traadijupiga asendades. Tagasiteel kuulsime autoraadiost öiseid sündmusi.

7. Saabus aasta 2000.
Sugulaste juures Lagedil. Vaatasime telekat ja sõime lookas laua taga.

8. Toimus terroriakt World Trade Centerile 11.09. 2001.
Tööl. Toimetuses levis kõmu "mingist jamast USA-s". BNS oli maas. Uudisteosakonna teleka ette kogunes hulk töötajaid. Teise torni tabamist nägin juba reaalajas. Ulgusin suitsuruumis Tõnis Erilaiu kaenlas. Välisuudiste toimetajana lohutas ta mind, et maailmalõppu ei tule. Ometi valitses toimetuses kaos - netti polnud. Kuidas leht trükki sai, ei mäleta.

9. Michael Jackson suri 25.06. 2009. (see pidi küll juhtuma 25.07!)
Olime Saksamaal messil. Saksa keelest ei saa ma poolt sõnagi aru, kuid kahtlaselt tihti läbis poptähe nimi raadiouudiseid. Järgmisel päeval leidsin kohaliku tabloidi esikaanelt sünni- ja surmadaatumid.

10. Milline uudis jäi meelde eilsest päevast või mida tegid eile?
27 inimest päästeti Koplis tulekahjust. Õnneks ei olnud traagilisi tagajärgi. "Tavapärasest külmem" oli päeva läbiv teema ka kodus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar