neljapäev, 6. september 2007

Politsei. Kas vaid karistusorgan?

"Tere hommikust, Eesti politsei kadett xx. Miks Teil turvavöö kinnitamata on?"

Ups. On jah. Viimasel ajal olen üsna korralik olnud, aga mõnikord ikka unustan. Turvavööta sõites ei sea ma õnneks ohtu kaasliiklejaid. Olen jätkuvalt seisukohal, et minu eksisteerimine ei ole riigi asi, aga klammerdun ise üha enam elu külge.
Kuskil kampaaniabrošüüris oli kirjas, et riik muretseb hukkunud turvavööta sõitjate puhul saamata jäävate maksukroonide pärast, välja oli toodud vastav tabelgi.

Tegelikult mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada - kadett oli minu suhtes viisakas, märkus asjakohane ja peale suulist noomitust sõitsin edasi. Point hoopis selles, et Eesti politsei ei armasta nõu anda ega abistada. Nemad sekkuvad alles siis, kui on aeg karistada.

Septembrikuu lõppedes saavad mu autol läbi nii ülevaatus kui ka kindlustus. Pole ju raske dokumente tagasi andes meelde tuletada, et septembrikuu jooksul pean autoga läbima ülevaatuse /eelmine kaks aastat tagasi/ ning sõlmima uue kindlustuspoliisi /aasta/. Niisuguste asjade unustamine on ju inimlik.

7 kommentaari:

  1. Tsitaat 26. augustist 2007.a. : "Uudisest lähtuvalt ei saanud õnneks keegi surma, kuigi sõiduk suitses ja teeviidad olid väga sassis. Aga olen kannatanute peale väga väga kuri. Kui inimesed enese elu ei väärtusta, siis võiks kaasliiklejaid säästa õõvastavatest hommikustest kohtumistest."

    VastaKustuta
  2. daa. Hästi nopid:)

    Autol ja autol ning kvartalisisesel ja maanteekiirusel on väga suur vahe sees. Last but not least - jube enesekiitmine küll, aga ma sõidan tehniliselt väga hästi.

    Ükski eelpooltoodud põhjus ei vabanda mind seaduse täitmisest, aga antud juhul oli point muus. Selles, et organ, mis mujal maailmas abistab, nõustab ja hoiatab, suudab Eestis vaid saua vibutada ja trahve välja kirjutada.

    VastaKustuta
  3. Turvavööta sõites sead sa kaasreisijate elu ohtu küll - õnnetuse korral võid paiskuda sinuga samas autos või ka teises autos olevale inimesele nt selga põhjustades nt tema selgroo purunemise.

    VastaKustuta
  4. Sina võid ju hästi sõita, aga kui keegi sulle sajaga kvartali vahel selga/külge/otse põrutab, pole sellest suuremat kasu. See oleks ju tore, kui liiklusõnnetuste ärahoidmiseks piisaks alati ainult ühe osapoole ettevaatlikkusest, aga paraku-paraku.

    VastaKustuta
  5. Mismõttes ainult karistusorgan? Trahvi ei tehtud sulle ju?! Tüüp hoiatas, juhtis tähelepanu - väga mõistlik. Oleks võinud ju kohe ka trahvi väänata, nagu neil tavaliselt tavaks on.

    VastaKustuta
  6. Tegelt peaks turvavöö kinnitamine ALATI olema niisama elementaarne ja sisseharjunud liigutus nagu suunanäitamine enne manöövrit. Politseinik tegi vaid oma tööd ja miks temaga pahandada? Seda, et sul on vaja ülevaatusele minna, tead sa ju nagunii...

    VastaKustuta
  7. Unustagem see lahtise turvavöö teema - absoluutselt ei pahanda.

    Küll aga teeb mind kurvaks just tõsiasi, et ennetusega politsei ei tegele.

    Sest:
    *peatada tohib vaid teatavasti põhjusega
    *Süvenetakse paberitesse, et kõik oleks KEHTIVAD -juhiluba, auto pass, kindlustus.

    Mina ise oma dokumente igapäevaselt ei uuri.

    Point ongi - lisaks viisakale naeratusele ja head reisi soovimisele VÕIKS politseinik ENNETADA minu võimalikku liiklusrikkumist 1. oktoobril ja öelda dokumente tagasi andes "Tuletan Teile meelde, et Teie kindlustuspoliis ja ülevaatus hakkavad lõppema". Simpel ja ennetav-hoiatav funktsioon oleks täidetud.

    VastaKustuta