Reede, 16. aprill 2010

Kakssada krooni kooliraha

Aprillikuus lähevad ülevaatusele sõidukid, mille riiklikud registrinumbrid lõpevad "2" - ga - seega ka meie Gürsa "372 xxx". Alates eelmisest aastast tuleb Gürsaga külastada ülevaatuspunkti igal aastal.
Üldiselt on ta nibin-nabin korras. Probleem piduritega sai lahendatud vahetult enne ülevaatust, uued rihmad-veepumbad samuti peal. Kõik tuled põlevad. Kuigi kogu nimistu ülevaatuse tulemusi ei mõjuta, on siiski hea teada, et liigun korras autoga.

Eelmise reede hommikul veeresin ülevaatusele - olen selles punktis käinud oma kõikide autodega oma autoomanikustaaži jooksul, enam kui kümme aastat.

Ülevaataja on autofriik - nii oleme temaga kõnelnud näiteks Patrolite eripärast maastikusõidul, manuaalkasti eelistest, difrilukust... :) Mõned aastad tagasi müüs ta aga Patroli ja liigub aprillikuus hoopis tsikliga :) Üks muhe tüüp igatahes - kahe kõrvarõnga ja väikese patsiga. Mis mulle tema puhul eriti meeldib - ta arvestab autode eripäraseid - näiteks on korealastel (üks mu neljarattalistest kandis märki Hyundai) võrreldes eurooplastega loomult kehvemad tagapidurid. Diiselmootorid, millega vähem sõidetakse aga kipuvad tahmuma ning vajavad enne heitgaasitestrit pisut "mängimist".

Okei. Eelmisel reedel oli tööl tema paarimees, kes heitgaasitesti gaasiga "mängides" ära tegi. Piduritestil aga teatas, et parem tagumine pidur konkreetselt ei tööta - vasaku ja parema piduri vahe enam kui 30%. Täna hommikul õnnestus mul kohtuda auto ihuarstiga, kelle piduritester näitas, et vahe on maksimaalselt 20% ja minimaalselt 0,1%. Arutasid autoarstid omavahel mis nad arutasid, aga ühtegi loogilist põhjust pidurite mittetöötamiseks ei tuvastatud.

Tund hiljem oli mul ülevaatusepaber käes - autofriigist ülevaataja soovitas küll piduri veelkord lahti võtta, käis tiiru ka ise auto all, testis mitu korda, kuigi rahuldava, "kollase" tulemuse, saavutas juba esimesega. Ütles, et natuke saab ta ise tulemusele kaasa aidata. Pidurid ei olnud täiuslikud ent normi piiridesse jäävad.

Näib, et mu autoremondiga tegelevatel meestel oli tuline õigus - MaSu on jõudnud ülevaatuspunktidesse - huvi on võimalikult palju autoomanikke kordusülevaatusele tuua. Kakssada krooni on ju samuti sissetulek.

1 kommentaar:

  1. Mu viimased ülevaatused Sõpruse puiestee alguses (linna poolt tulles vasakule, natuke pärast Koskla risti) on olnud küll piinlikult korrektsed. Viimane - suht hiljuti.

    VastaKustuta